Karimun Jawa

7 augustus 2018 - Pai, Thailand

De volgende stap in Java is het kleine eiland Karimun Jawa! Na een rit van Jogja naar Jepara die klaarblijkelijk een hel was, ik sliep dus niks van meegekregen ging ik met nog steeds weinig energie door afgelopen dagen de boot op naar het paradijs. Na alweer in slaap te zijn gevallen komen we aan op Karimun Jawa. Nu heb ik m'n schoonheidsslaapje weer gehad en ga ik vol energie naar het hostel waar het genieten gaat beginnen. Aangezien ik niks do met een scooter besluit ik de eerste halve dag te besteden aan sightseeing met m'n trouwe reiscompagnon: mijn door mij in elkaar geknutselde Penny board(skateboard). Wat blijkt skaten door bergen met een klein board is lastig en dus ga ik zo goed als op m'n sodemieter bij de eerste echte afdaling. Vanaf nu doen we dus iets voorzichtiger bij de afdaling. Na een uitermate vermoeiende tocht kom ik aan op een van de vele afgelegen stranden op het eiland, werkelijk er is niemand! Prachtige en schone helderblauwe stranden toch echt mooi om even tot rust te komen.
De dag erop is het tijd voor een snorkeltocht door het kleurrijke koraal en prachtige vissen. Tevens spotten we hier 2 schildpadden toch wel mooi die in het wild te zien.
En zo gaat het met een relaxte sfeer verder op het eiland. Heerlijk ontspannen en met iedereen kunnen lachen.
De laatste volle dag dat ik er ben besluit ik een fiets te huren, uiteraard veel te klein en slecht afgesteld maar we doen het ermee fietsend ga ik door naar de bovenste punt van het eiland. Wat toch nog pittig is een goede 20 kilometer alleen maar heuvels op en af. Maar je fietst ook ergens voor want ook hier vind ik de mooiste stranden en natuur. Tevens vind ik hier een flinke hagedis van een goede meter lang met bredere schouders dan ik, niet dat dat een heuse prestatie is, om even een idee te geven. Na een pittig tochtje terug naar het hostel is het tijd voor m'n "beloning" mijn 2e tatoeage gezet met bamboe! Hierbij worden naalden om bamboe heen gewikkeld en gaan ze in de huid prikken. Doet iets meer pijn, maar het is zeker een goede ervaring. Tevens is dit voor het reizen prettiger dan een machine tattoo, omdat dit minder verzorging nodig heeft en je de dag erna al weer het water kan inspringen. Dus nu staat er een plaatje van een opkomende zon uit de zee op de binnenzijde van mijn rechteronderbeen, net boven de enkel. En na deze dag af te sluiten met een kampvuur is het mooi geweest op Karimun Jawa en vorder ik mijn reis naar Jakarta om door te vliegen naar Bangkok! Op naar Thailand!