Thailand

29 augustus 2018 - Banepa, Nepal

Okay okay okay okay, ik ben niet zo goed in het bijhouden van dit soort ongein. Maar dan uiteindelijk onverwachts, uit het niets opkomend, een stukje wat Thailand op plezante wijze samenvat.
Na in het minst prettige vliegtuig gezeten te hebben met een typisch geval van Aziatische beenruimte land ik in het fameuze Bangkok. Na aangekomen te zijn in mijn hostel spreek ik direct met het type mens waar Bangkok bekend om staat: de ladyboy. Verder allemaal niet zo bijzonder zijn gewoon mensen dus gewoon eventjes normaal doen oké joe. De komende 4 dagen spendeer ik in Bangkok. En zoals overal in Thailand zie je in Bangkok veel tempels en Boeddha's. Dus foto'tje hier en daar en dan is het wel mooi geweest. Naar mijn mening is Bangkok de volgende grote stad en tot dusver zijn grote steden niet mijn ding geweest, net zoals zwerfhonden (Ja die zijn er donders veel). Dus vorder ik mijn reis naar Chiang Mai, waar ik tot mijn verbazing meer tempels zie, wie had dat gedacht! Tevens heb ik hier een zogenaamde jungletrekking gedaan, maar dat was meer een bos/bergwandeling van 3 dagen. Prima maar toch anders dan verwacht. Dit was de locatie voor grote spinnen en het ontmoeten van de echte locals. Hierna begon wat mij betreft het beste van noord Thailand: Pai! En ik hoor het jullie al denken wat is Pai? Pai is de hippiestad van Thailand. Hier komen voornamelijk toeristen die allemaal relaxed zijn. Verder is deze stad omgeven met mooie natuur met als hoogtepunt Pai Canyon. Dus wat doe ik ik huur die fiets, knal door de bergen naar Pai Canyon dat zo'n 8 kilometer verderop is. Door de bergen knallend op m'n veel te kleine mountainbike kom ik aan bij dit prachtige stukje natuur. Hier ontmoet ik ook een Fransman die zo terugkomt. Dus samen met deze Fransman besluit ik verder te gaan richting een waterval. Onderweg besluit ik achterop de scooter van deze man te zitten. Onderweg, ofja bij aankomst, hebben we helaas een glibberig valletje waardoor ik een brandwond heb net boven mijn tattoo gezegend door Boeddha hemzelve niet erop.
Dus zo eindigt mijn trip in Thailand, de score van Bangkok +noordwest Thailand is 2 Pad Thai met wat gefrituurde kip. Best wel prima landje zo!

1. Gerdi Ketelaars:
    29 augustus 2018
    Mooi om te lezen wat je weer allemaal mee gemaakt hebt. Al wel een beetje op de hoogte via het thuisfront maar leuk om het via jou te lezen. Heel veel succes met je stage!! Ben benieuwd hoe dat gaat.
    Groetjes, geniet van alles wat er weer op je pad komt.!!