Whoops ff vergeten wat te schrijven

6 augustus 2018 - Pai, Thailand

All right om ff te vervolgen Yogyakarta (Jogja), is bij uitstek de leukste stad van Java. Geen discussie mogelijk. Jogja is de culturele hoofdstad van Java, in de binnenstad ligt het paleis van de sultan het Kraton genoemd. Hier zie je meteen ook de Nederlandse invloeden op Java wegens het feit dat wij daar in de VOC periode aan de macht waren. Verder is dit een mooi paleis met veel verschillende bezienswaardigheden.
Na de binnenstad zijn doorgeslenterd was het tijd om naar de vulkaan Bromo te gaan. Vroeg uit m'n best (4 uur) om naar het station te gaan en vanuit daar de bus te vatten naar Cemara Lawang; een klein dorpje in de buurt van de vulkaan. Hier moest ik de dag erop met 2 compagnons om maarliefst half 3 opstaan om met de benenwagen te hiken naar hoogste viewpoint. Na een redelijk zware hike komen we dan toch zeer voldaan boven en zien we de zon opkomen waardoor de vallei rondom Bromo verlicht wordt. Dus mag de afdaling naar de vulkaan beginnen. Met maarliefst 3 man regelen we een plek achterop iemands scooter. Ofwel met z'n 4en op 1 scooter begint de afdaling. Nadat de locals waren uitgekeken komen we aan bij de voet van de vulkaan en lopen we deze zeer toeristische attractie op. Vooral de Chinese tourist vindt het hier een must om op de trap omhoog en naar beneden iedereen op te houden en foto's te maken. Verder is Bromo interessant indien je nog nooit een vulkaan hebt gezien. Voor mijn gevoel blijft het daar wel bij. Na in de nacht weer terug te komen in Jogja met een heuse slaap van zo'n 4 uur wordt ik opgehaald om 3 uur om naar de zonsopgang te gaan kijken in de buurt van de Borobodur tempel op een heuvel. Helaas is het te bewolkt en zien we slechts dat het licht wordt. Vervolgens reizen we door naar Borobodur en Prambanan, 2 van de grootste tempels op Java. Beide zijn ze bijzonder om te zien. de boeddistische tempel Borobodur met zijn vele stoepa's en Boeddha's zeker een bijzondere bezienswaardigheid. Al was Prambanan voor mijn gevoel een mooiere tempel om te zien met de enorme tempels en de hindoeïstische achtergrond.

Next destination: Karimun Jawa
Ik probeer komende dagen wat vaker iets te uploaden om even bij te praten
Maar ik zit nu al te chillen in Hippie village Pai(Thailand)

1. Gerdi Ketelaars:
    6 augustus 2018
    Ook wel begrijpelijk dat je soms vergeet te schrijven, je maakt daar zoveel mee. Maar ook wel fijn om het wel te doen heb je voor jezelf ook meteen een dagboek daarna. Even zitten kijken in de plaats waar je nu bent. Daar is ook van alles te zien van het grote boedha beeld tot de watervallen. Ook wel een plek om te relaxen lijkt me. Succes Pim het ga je weer goed, ook namens de rest hier en tot ziens!
  2. Pim:
    7 augustus 2018
    Dankjewel, ja ik heb zeker al veel gezien hier heel tof!
    Vertrek nu over een 3 dagen richting Nepal voor mijn stage en nog 2 weken reizen