Het begin van de reis

18 juli 2018

Na geland te zijn met het heerlijke vliegtuig begint het avontuur uiteindelijk. Simkaartje halen, geld pinnen, ff met je miljoentje zwaaien, realiseren dat het allemaal wel meevalt en een grab(soort Uber) booken. Keurig netjes voor m'n hotel afgezet voor nog geen 10 euro voor een rit die toch ongeveer een half uur duurt dankzij het hectische verkeer in Jakarta. Het hostel, gelegen naast the old town of Yakarta, was zeer degelijk en gezellig dus prima start. Verder was het niet zo heel bijzonder; Jakarta is eigeinlijk gewoon een grote vieze stad.
Na een dag in het hostel te hebben gezeten vervolgd de reis zich naar Bogor, bekend om de mooie natuur en uiteraard de botanische tuinen. Doordar ik nog veel wil zien zal ik aan de omgeving niet toe komen.
Zodra ik aangekomen ben op station Bogor is het een 5 kilometer wandeling, met een schamele 15 kilogram aan bagage, naar de homestay voor een overnachting. Maar voordat het zover is nog even een wandeling door de stad op zoek naar ETEN! En zo gezegd zo gedaan begon deze jobgeheer de zoektocht naar voedsel. Zoek en gij zult vinden en zo deed hij. Nasi Goreng potverdorie lekker spul totdat je een peper eet waarvan je dacht dat het een boon was dan is het heel heet!
Mensen lijken hier Bloem ook te kennen want iedereen wil op de foto met blonde haren en blauwe ogen. En ik maar denken dat ik niet moeders mooiste ben. En zo vordert de reis naar de botanische tuinen. Mooi bloemske hier grote boom daar, best imponerend zo nu en dan.
Eenmaal uit de tuinen weiger ik voor de honderdste keer een motor want mijn Penny-board levert puik werk! En zo cruisen we terug naar Bogor station om mijn reis voort te zetten richting Yogja, waarschijnlijk het hoogtepunt van Java voor mij. Dat gaan we vanzelf meemaken want ik zit nu in de trein.

Joe joe!

1. Gerdi Ketelaars:
    18 juli 2018
    Mooi om je eerste verslag te lezen, en inderdaad opletten met de pepers, maar heet.....wasabi da's pas heet ... vraag maar aan Sam!! We lezen wel weer hoe het was in yogja. Succes!! Groetjes!!